Nederland heeft de Puch – Tomos Club. Het leek ons leuk om een keer een toertocht met deze club mee te rijden. We hebben contact gezocht en waren zeer welkom. Dus werd de camper gepakt en gingen we op naar Lewedorp.

Gezien het feit dat de toertocht met de Puch – Tomos Club op zaterdag in de planning stond, hadden we de vrijdag voor onszelf. Na aankomst op de camping pakten we dus onze brommer en gingen we de buurt verkennen. Vlissingen leek ons leuk om te bezoeken. Een mooie stad met veel bezienswaardigheden. En als je dan in Zeeland bent is het eten van mosselen een “must”..



Zaterdag was de toertocht. We hadden om 10 uur afgesproken en werden hartelijk verwelkomd door de clubleden.

Na een korte kennismaking gingen we met 10 oude Puchjes en Tomosjes op pad. Er zat zelfs een Revival tussen in schitterende staat. Echter binnen 5 minuten was het raak. Een Puch moest de rit tijdelijk staken vanwege een lekke achterband.


In Goes was het tijd voor een sanitaire stop en een lekkere lunch. Bij Brasserie Beestenboel werden we hartelijk onthaald. We werden zelfs gevraagd om te poseren met onze brommers voor de zaak. De foto zou worden ingelijst en in de zaak komen te hangen. Dat word dus nog een keer terug om te kijken.


Na een heerlijke en super gezellige dag, waarbij we ook het mooie en gezellige Veere aandeden, zagen wij ook de sloopduivel verschijnen. Drie bouten van het achterste tandwiel waren gebroken. Uiteraard probeer je goed voorbereid te zijn als je een eind gaat rijden. Met gebroken M7 bouten hadden we echter geen rekening gehouden. Een clublid die in de buurt woonde had nog een set liggen van 4. Helaas bleken deze te kort te zijn. Het toerweekend was voor ons voorbij.

